Registratie en Inloggen
Om te registreren als bewoner klik je om te beginnen op de Registreren knop rechtsboven in de menubalk. Kies vervolgens voor Ik wil mij persoonlijk registreren en klik op de Volgende stap knop.
Er verschijnt vervolgens een formulier, vul dit formulier in met je persoonlijke gegevens en upload, indien gewenst, een profielfoto. Alle gegevens ingevuld? Klik dan op de Volgende stap knop. Als alle gegevens goed zijn ingevuld verschijnt er een bevestigingspagina. Je account is nu bijna geregistreerd.
Zodra de bevestingspagina verschijnt ontvang je binnen 10 minuten de Bevestig je account e-mail. Om je registratie af te ronden klik je in deze e-mail op de Bevestig mijn account knop. Je account is nu bevestigd en je kunt inloggen met het zojuist aangemaakte wachtwoord.
Om je organisatie te registreren klik je om te beginnen op de Registreren knop rechtsboven in de menubalk. Kies vervolgens voor Ik wil mijn organisatie registreren en klik op de Volgende stap knop.
Er verschijnt vervolgens een formulier met twee stappen: Organisatiegegevens & Persoonsgegevens. De organisatiegegevens zijn de algemene organisatiegegevens die Roosendaal voor Jou zal tonen bij de activiteiten en hulpvragen van jouw organisatie. Houd er rekening mee dat deze gegevens openbaar getoond kunnen worden. De persoonsgegevens zijn de gegevens van jouw persoonlijk account binnen de organisatie. De gegevens die hier worden ingevuld zullen alleen voor andere leden van de organisatie zichtbaar zijn, en zullen nooit publiekelijk getoond worden.
Om je organisatie te registreren begin je met het invullen van de organisatiegegevens. Alle organisatiegegevens ingevuld? Klik dan op de Volgende stap knop. Als alle gegevens goed zijn ingevuld verschijnt de Persoonsgegevens stap, vul ook dit formulier in. De gegevens die je hier invult zullen gebruikt worden voor jouw persoonlijk inlog. Alle persoonsgegevens ingevuld? Klik dan nogmaals op de Volgende stap knop. Als ook deze gegevens goed zijn ingevuld verschijnt er een bevestigingspagina. Je organisatie is nu bijna geregistreerd.
Zodra de bevestingspagina verschijnt ontvang je binnen 10 minuten de Bevestig je organisatie aanvraag e-mail op het organisatie e-mailadres (Het e-mailadres wat je hebt ingevuld bij de organisatiegegevens stap). Om de registratie af te ronden klik je in deze e-mail op de Bevestig mijn account knop. Je organisatie is nu bevestigd en je kunt inloggen met je zojuist aangemaakte wachtwoord en het persoonlijke e-mailadres.
Als je je wachtwoord bent vergeten kun je met de onderstaande stappen eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen:
- Klik op Inloggen in de navigatiebalk rechtsboven in de website
- Klik op Wachtwoord vergeten link (te vinden onder het inlogformulier)
- Vul vervolgens het e-mailadres in wat je gebruikt om in te loggen en klik op de Wachtwoord opvragen knop
Als we je account hebben gevonden ontvang je binnen 10 minuten de Stel je nieuwe wachtwoord in e-mail. Om een nieuw wachtwoord in te stellen klik je in deze e-mail op de Wachtwoord instellen knop. Als de link nog geldig is kom je op de Wachtwoord instellen pagina. Vul hier je nieuwe wachtwoord in, en klik op de Wachtwoord instellen knop. Als je wachtwoord aan alle eisen voldoet wordt er een bevestiging getoond, en kun je meteen inloggen met je nieuwe wachtwoord.
Om je accountgegevens te wijzigen log je eerst in op het account waar je de gegevens van wilt wijzigen. Eenmaal in het account klik je op de Instellingen knop in de zijbalk van het account.
Er verschijnt vervolgens een formulier waar je alle accountgegevens kunt aanpassen. Tevreden met je aanpassingen? Klik dan op de Wijzigingen opslaan knop rechtsboven het formulier. Je accountgegevens zijn nu aangepast.
Voor Bewoners
Om een activiteit te plaatsen log je eerst in met je organisatie of je persoonlijke account. Eenmaal in je account volg je de onderstaande stappen om een activiteit te plaatsen
- Klik op Activiteiten in de zijbalk van je account
- Klik op de Activiteit plaatsen knop
- Kies een soort activiteit: Er zijn binnen Roosendaal voor Jou twee type activiteiten:
- Reguliere activiteit
- Workshop / training
- Vul de overige activiteitgegevens naar wens in
- Klik op Activiteit plaatsen knop
Als alle gegevens goed zijn ingevuld wordt je teruggestuurd naar je activiteitenoverzicht en is je activiteit geplaatst. Word je niet gelijk teruggestuurd? Controleer dan de ingevulde velden.
Om een hulpvraag te plaatsen log je eerst in met je organisatie of je persoonlijke account. Eenmaal in je account volg je de onderstaande stappen om een activiteit te plaatsen
- Klik op Hulpvragen en aanbod in de zijbalk van je account
- Klik op de Hulpvraag plaatsen knop
- Kies of je hulp wilt vragen of aanbieden
- Vul de overige gegevens naar wens in
- Klik op Hulpvraag plaatsen knop
Als alle gegevens goed zijn ingevuld wordt je teruggestuurd naar je overzicht en is je hulpvraag geplaatst. Word je niet gelijk teruggestuurd? Controleer dan de ingevulde velden.
Om je activiteit, hulpvraag, of hulpaanbieding te wijzigen of verwijderen log je eerst in met je organisatie of persoonlijke account. Eenmaal in je account ga je via de zijbalk naar de juiste pagina voor het type oproep wat je wilt wijzigen of verwijderen.
Op de overzichtspagina klik je bij de desbetreffende activiteit, hulpvraag of hulpaanbieding op het potlood icoontje om de oproep te wijzigen en op het archiveer icoontje om de oproep te archiveren / verwijderen.
Voor het wijzigen van een activiteit of hulpvraag gelden dezelfde stappen als voor het toevoegen (zie de vragen Hoe plaats ik een activiteit en Hoe plaats ik een hulpvraag).
Voor het archiveren / verwijderen van een activiteit of hulpvraag volg je de stappen op het scherm.
Om te reageren op een activiteit of hulpvraag log je eerst in met je persoonlijke account. Ga vervolgens naar de gewenste activiteit of hulpvraag via het overzicht van de website en volg de stappen onder het kopje Aanmelden op de detailpagina van de activiteit of hulpvraag.
Voor Organisaties
Om gebruikers uit te nodigen voor jouw organisatie log je eerst in met het administrator account van je organisatie (in de meeste gevallen het account wat je hebt aangemaakt tijdens het registreren van de organisatie).
Eenmaal in het account klik je op het kopje Gebruikersbeheer in de zijbalk van het account. Klik op de overzichtspagian vervolgens op de Gebruiker toevoegen knop.
Vul het Gebruiker toevoegen formulier in met de gegevens van de gebruiker die je wenst uit te nodigen en kies de juiste rechten voor de gebruiker (voor meer informatie, zie de vraag: Hoe kan ik gebruikersrollen toewijzen binnen mijn organisatie?) en klik op de Gebruiker uitnodigen knop.
Als alle gegevens goed zijn ingevuld word je teruggestuurd naar de Gebruikersbeheer pagina en ontvangt de uitgenodigde gebruiker automatisch een e-mail met instructies om een wachtwoord aan te maken.
Zodra de gebruiker zijn account heeft geactiveerd zal de gebruiker als Actief gemarkeerd worden in het overzicht.
Ja, een account kan onbeperkt activeiten en hulpvragen aanmaken en beheren.
Om gebruikersrechten te beheren log je eerst in met het administrator account van je organisatie (in de meeste gevallen het account wat je hebt aangemaakt tijdens het registreren van de organisatie).
Eenmaal in het account klik je op het kopje Gebruikersbeheer in de zijbalk van het account en klik vervolgens op het potlood icoontje van de gebruiker die je wenst aan te passen. Er verschijnt vervolgens een formulier. Om de rechten van de gebruiker aan te passen kies je in dit formulier onder Rechten gebruiker de gewenste rechten voor de gebruiker:
Administrator: De administrator mag alles binnen de organisatie wijzigen en inzien, inclusief het gebruikersbeheer.
Redacteur: Een redacteur mag alles wat de administrator ook kan, behalve het aanpassen van de organsatiegegevens en gebruikers. Dit is de meeste gangbare keuze voor medewerkers binnen een organisatie.
Alleen lezen: Een gebruiker met deze rechten mag alles binnen de organisatie inzien, maar niets zelf aanpassen. Deze rol is het meest gangbaar voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het verwerken van aanmeldingen, maar geen nieuwe activiteiten, hulpvragen of hulpoproepen mogen plaatsen.
Als de nieuwe rol van de gebruiker is gekozen klik je op de Gebruiker bewerken knop om de wijzigingen op te slaan.
Ervaar je ongewenst gedrag of misbruik op ons platform? Neem dan direct contact met ons op. Je kunt ons mailen naar info@roosendaalvoorjou.nl of bellen naar 0165-440244.
Activiteiten en Hulpaanbod
Activiteiten die je op Roosendaalvoorjou.nl plaatst, moeten niet-commercieel van aard zijn. Dat betekent dat ze gericht moeten zijn op ontmoeting, verbinding of het algemeen belang, en niet bedoeld zijn om winst te maken. Twijfel je of jouw activiteit geschikt is? Neem gerust contact met ons op via 0165-440244 of info@roosendaalvoorjou.nl.
Zie de vraag Hoe kan ik mijn aanbod wijzigen of verwijderen?
Wil je extra aandacht voor jouw geplaatste aanbod op Roosendaalvoorjou.nl? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Je kunt bellen via 0165-440244 of mailen naar info@roosendaalvoorjou.nl.
Een persoonlijk account kan binnen Roosendaal voor Jou reageren op activitieiten, hulpvragen en hulpaanbiedingen van verschillende organisaties of andere bewoners.
Zodra je hebt gereageerd op een oproep kan de plaatser van deze oproep op basis van je reactie reageren via de e-mail, of via het ingebouwde berichten systeem binnen Roosendaal voor Jou. Hiervoor worden een aantal basisgegevens (naam en e-mail) van het bewonersaccount gedeeld met de organisatie.
Privacy en Veiligheid
Wij gaan zorgvuldig en vertrouwelijk om met jouw persoonsgegevens. Roosendaal voor Jou gebruikt je gegevens alleen voor het beheren van je account en het faciliteren van je activiteiten op het platform. We delen jouw gegevens niet met derden, tenzij dat wettelijk verplicht is. Meer informatie vind je in onze privacyverklaring. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via 0165-440244 of info@roosendaalvoorjou.nl.
Ervaar je ongewenst gedrag of misbruik op ons platform? Neem dan direct contact met ons op. Je kunt ons mailen naar info@roosendaalvoorjou.nl of bellen naar 0165-440244.
Om je account te verwijderen kun je contact opnemen met info@roosendaalvoorjou.nl. Na het ontvangen van je aanvragen zullen wij jouw gegevens zo snel mogelijk uit onze systemen verwijderen en je aanvraag bevestigen.
Algemene Vragen
Roosendaal voor Jou is hét platform waar je alle activiteiten, initiatieven en ondersteuning in jouw buurt vindt. Of je nu iets leuks zoekt om te doen, hulp nodig hebt, of iets wilt betekenen voor een ander—hier vind je alles samen.
Inwoners, stichtingen en niet-commerciële organisaties kunnen zelf eenvoudig activiteiten plaatsen en delen met anderen in de gemeente.
Ja, het gebruik van de website is helemaal gratis. Je kunt zonder kosten activiteiten plaatsen, aanbod bekijken en contact leggen met anderen in de gemeente Roosendaal.
Heb je hulp nodig bij het gebruik van Roosendaalvoorjou.nl of heb je een vraag? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn bereikbaar via 0165-440244 of info@roosendaalvoorjou.nl. We helpen je graag verder!
Technische Problemen
Voor vragen of problemen met de website kun je contact opnemen met info@roosendaalvoorjou.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Roosendaal voor Jou streeft ernaar om alle moderne browsers te ondersteunen, maar is uitgebreid getest in Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox en Safari.
Voor vragen of problemen met de website kun je contact opnemen met info@roosendaalvoorjou.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.